آونـدان
نیکی دلبندم! گنجی نه خودنویس!
حتما می دانید که بعد از مصاحبه گنجی با صدای امریکا گزارش و تیتر سایت خودنویس جای بحثی را در باب امانت داری در انتقال خبر باز کرده که متوجه سایت خود نویس می باشد دوستان من نیز در گروه آوندان به آن پرداختند .اما آنچه مرا وا داشت به نوشتن چنین مطلبی ،پاسخ های نیک آهنگ به انتقاداتی بود که خانم سوسن سیروسی در مقاله ایبه نام ((خودنویس جنجال ساز)) بدان پرداخته بود .
آنچه از همه جالب تر می نمود واکنش آقای نیک آهنگ به این مقاله بود که عینا برایتان در اینجا می آورم .
نیک آهنگ:
(برایم جالب است که خانم سیروسی، مستندات سخن گنجی را نمی‌خواهند ببینند، و جانب‌داران یک گروه سیاسی از سخنان گنجی در سایت مردمک می‌گذرند، و به هیچیک از بحث‌های گنجی پاسخی ندارند که بدهند. همین مساله باعث جذابیت بحث می‌شود که هدف خانم سیروسی از نوشتن این مساله را بهتر، حداقل برای بنده نمایان می‌کند.)
جناب نیک آهنگ برای من هم جالب است بدانم شما چطور چنین برداشتی ازاین مقاله داشتید .
اصلا کجای مقاله خانم سیروسی برداشت می شد که بحث بر سر سخنان آقای گنجی است او چند بار در نوشته خود بر همین موضوع تاکید داشت که منظور بحث بر سخنان گنجی نیست بلکه موضوع حول محور خودنویس و خبر رسانی آن می چرخد.
نیک آهنگ در پاسخ هایی که داده می خواهد با فرا فکنی و شخصی کردن مسئله خود را از اتهامات وارده مبرا کند .
او با پاسخهای غیر حرفه ای که به مخاطبان خود می دهد سعی در توجیه عملکردش دارد.
آقای نیک آهنگ کوثر نمی دانند ، پذیرفتن اشتباه از اعتبار سایتش نمی کاهد بلکه در ارتقا آن کمک می کند .
نیک آهنگ در همین مقاله خانم سیروسی با ادیت تیتر و گذاشتن پاسخ در زیر مقاله کاملا غیر حرفه ای عمل می کند و بر مقاله خانم سیروسی صحه می نهد .
نیک آهنگ لجوج است و یک دنده یا نمی داند که منظور از مقاله خانم سیروسی چیست یا خودش را زده به آن راه!!
سرو (عضو آوندان)
سیزده آبان هزار و سیصدو هشتاد و نه
نوشته شده در ۱۷:۲۱ توسط خودم. مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
گنجی هیچگاه نگفت « استبداد سبز» ، خودنویس هم مثل کیهان دروغ می گوید!
سایت خودنویس در گزارشی از مصاحبه اکبر گنجی با صدای آمریکا با عنوان « انتقاد گنجی در صدای آمریکا به استبداد سبز » باعث دروغ پراکنی شده و کاری مثل مقالات روزنامه کیهان کرده است.
اگر فیلم مصاحبه را ببینید اکبر گنجی ابدا از این اصطلاح « استبداد سبز» استفاده نکرده است . او در خلال بحث هایش با مشخص کردن تعریف خود از سبز بودن از عملکرد رسانه هایی که خود را صدای همه جنبش می خوانند انتقاد کرد و گفت ( نقل از مضمون) اگر قرار است صدای همه جنبش باشند باید تمام نظرات متنوع در آن فرصت ابراز داشته باشند. این تنها یک انتقاد و طرح یک انتظار بود و به نظر نمی رسید که قصد تخریب رسانه خاصی را داشته باشد.
اما سایت خودنویس بسود منافع خود با در گیومه گذاشتن اصطلاح « استبداد سبز» به گونه ای تلاش کرد که اینطور به ذهن مخاطب القا کند که گنجی چنین اصطلاحی را بکار برده است.
این دروغ پراکنی ناجوانمردانه به همینجا هم ختم نشد و در خلال مطلب و همینطور در قسمت نظرات نویسنده این مطلب و سردبیر خودنویس با اشاره به سایت جرس این سایت معتبر و پر خواننده را متهم به برقراری «استبداد سبز» می کند تنها به این گناه که نظرات سطحی نیک آهنگ را بر نمی تابد!
جالب اینکه در میانه نقل قول ها از گنجی به گونه ای این تهاجم به جرس را گنجانده است که مخاطب بپندارد که قطعا منظور گنجی همین سایت جرس است.
طی این تهاجم برای تخریب جرس یک جا از رسانه اداره کننده توسط سبزها که حامی ولایت فقیه است نام می برد و در کامنت ها هم سردبیر بدون نام بردن از جرس اما با اشاره مستقیم به آن رسانه، این سایت را برای انتشار خبر نامه لاریجانی به خامنه ای دروغگو می خواند و می گوید که گنجی اسمش را نبرد اما ما می دانیم که منظور همین سایت (جرس)بود!
این کینه به جرس و شتابزدگی برای ریختن زهر خود به این سایت باعث شده که در اشاره به جرس دچار تناقض گویی هم شوند و یکجا حامی ولایت فقیه خوانده می شود و جای دیگر اتهام دروغ بستن به ایشان را مطرح می کنند.
اساسا از دید خودنویس هر کس و هر سایتی که با آنها همصدا نیست مزدور ولی فقیه خوانده می شود و یا دیکتاتور و چماقدار و جدیدا مستبد سبز لقب می گیرد.
این دروغ ها را در جایی منتشر کرده اند که نیک آهنگ چندی پیش در برنامه پرگار از روزنامه نگاری حرفه ای می گفت اما خود شرافت روزنامه نگاری را خدشه دار می کند.
جالب تر اینکه وقتی خوانندگان در قسمت نظرات به این دروغ پردازی ها و عدم وجود چنین چیزهایی در فیلم مصاحبه گنجی اشاره می کنند و به این مقاله ایراد می گیرند سردبیر در کمال خونسردی از آنها می خواهد خود به گنجی مراجعه کنند و نظرش را جویا شوند!
این رسانه ماست که ادعا آزاد اندیشی اش گوش فلک را پاره کرده و همه رسانه های دیگر را تمسخر و نفی می کند!
اما باید به یک چیز دقت کرد و آن اینکه اصطلاح « استبداد سبز» نیز مثل اصطلاح « سبز اللهی» از یک مرجع متولد شده اند.
آیا باید به خودنویس دروغ پرداز اعتماد کرد؟
آیا خودنویس با چنین دروغ هایی قصد دارد به جنبش سبز لطمه بزند؟
داوری آنچه گذشت با شماست.
نوشته شده در ۱:۰۷ توسط خودم. مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin