آونـدان
شو من وارد می شود ،خود نمایی امروز احمدی نژاد در رسانه ها!
به گزارش خبرآنلاین، در همایش تجلیل از بانوی سرافراز ایرانی که پیش از ظهر امروز در تالار وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به چهار همکار زن در هیات دولتش (دو معاون، یک مشاور و یک وزیر زن)، گفت: هرگاه کاری را به این همکاران سپردم، خیالم راحت است که به درستی انجام می‎شود.
او گفت: اگر بخواهم تغییری در کابینه دهم، حتما یک زن را جایگزین می‎کنم.
وی در واکنش به ابراز خوشحالی حاضران در این همایش که عموما زن بودند، به شوخی گفت: البته بهتر است که همکاران آقای ما در دولت نفهمند!
احمدی‎نژاد درحالی از حاضران می خواست که این بخش از سخنان وی را رسانه‎ای نکنند که این همایش از تلویزیون پخش مستقیم می‎شد و سخنان رئیس جمهور را بینندگان شبکه سوم سیما مستقیما دیدند و شنیدند.

همچنین:

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش در همایش "بانوی سرافراز ایرانی" در تالار کشور با اشاره به وضع کنونی جهان اظهار داشت: جهان به سرعت در حال تغییر، و وعده الهی در حال تحقق است.
وی افزود: در ابتدای راه هستیم و در طول تاریخ موانع در برابر انسان در راه شکوفایی، سعادت و کمال وجود داشته است و‌ آخرین مانع، نظام استکباری امروز است.
احمدی نژاد اضافه کرد: به لطف خداوند و به همت و اراده بزرگ ملت ایــــران این مانع فرو خواهد ریخت و راه برای برقراری عدالت در عرصه جهانی هموار خواهد شد.
وی خطاب به حامیان رژیم صهیونیستی گفت: نصیحت‌ می‌کنیم که دست از حمایت از این رژیم بردارید؛ اگر می‌خواهید باقی بمانید و احترامی در عرصه جهانی داشته باشید و در آینده‌ جهان جایی داشته باشید، باید دست از حمایت از این رژیم بردارید.
رئیس جمهور افزود: اگر شما به حمایت‌هایتان از این رژیم آدم‌کش حرفه‌ای ادامه دهید بدانید که ملت‌های منطقه نه تنها دمار از روزگار این رژیم درمی‌آورند بلکه راه را برای همیشه در برابر شما خواهند بست.
وی ادامه داد: به یک خبرنگار امریکایی گفتم رژیم صهیونیستی یک ماشین اوراقی است که برای تامین منافع منطقه مدتی آن را تعمیر کردند و راه انداختند و اکنون برای حفظ آن به منطقه لشکرکشی می‌کنند و به جای اینکه خودش حرکت کند، شما آن‌ را حرکت می‌دهید.
احمدی نژاد گفت: تاکنون واکنش تندی نشان نداده‌ و فکر کرده ایم که با نصیحت سر عقل بیایند.
کشورهایی برای زیر ماشین رفتن پای یک گربه در کشوری، بیانیه صادر می‌کنند، ناظر می‌فرستند، کمیسیون می‌گیرند و صدایشان بلند می‌شود، حال که رژیم صهیونیستی در غزه آدم می‌کشد و به کشتی‌های حامل کمک ها حمله می‌شود، این یک آزمایش برای آنهاست که نشان دهند چقدر در ادعای حمایت از حقوق بشر صادقند.

از سوی دیگر

"محمدرضا باهنر" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، در واکنش به اظهارات منتشر شده به نقل از احمدی نژاد طي جلسه‌اي با اعضاي هيئت رئيسه كميسيون اصل 90 مجلس که گفته بود :« مجلس تاكنون بيش از 130 قانون تصويب كرده كه مغاير با شرع و قانون اساسي است» اظهار داشت: مشکل زمانی پیش می‌آید که بعضی از نهادها توقع اختیارات بیش از حد قانون اساسی داشته باشند.
معاون نظارت مجلس با بیان اینکه تکلیف نهادهای تصمیم‌گیر در قانون اساسی مشخص شده است، گفت: التزام به قانون اساسی جزء ابتدایی‌ترین شرایط پذیرش مسئولیت است و رئیس جهور زمانی که نامزد می‌شود، التزام خود به قانون اساسی را اعلام می‌کند؛ همین طور زمانی که رئیس جمهور انتخاب می‌شود، در مراسم تحلیف که به ریاست جمهوری فرد منتخب رسمیت می‌دهد، باز سوگند یاد می‌کند که به قانون اساسی وفادار باشد.
باهنر گفت: اینکه دولت بخواهد وظایف مجمع تشخیص مصلحت را کم و زیاد کند تخطی از قانون اساسی است.
نماینده تهران در مورد صحبت های احمدی نژاد که گفته بود « كسي كه با 6 هزار رأي نماينده شده خود را مصون و مبرا و نماينده مردم مي‌داند اما خود اين فرد، رئيس‌جمهور را با بيش از 24 ميليون رأي نماينده ملت نمي‌داند!؟ » تصریح کرد: چون مجلس نتیجه متکثر یک دموکراسی است، طبیعی است که یک نماینده در حوزه انتخابیه رای کمتری نسبت به رئیس جمهور داشته باشد البته اینکه گفته شود یک نماینده با 6 هزار رای به مجلس می‌آید، غلط است و ما چنین نماینده‌ای در مجلس نداریم حتی نمایندگان اقلیت‌های مذهبی هم بالاتر از 6 هزار رای به دست می‌آورند. از آن طرف در تهران نماینده‌ای داریم که بالاتر از یک میلیون رای دارد.
باهنر تاکید کرد: حتی اگر نماینده‌ای با 6 هزار رای به مجلس بیاید، حقوق و اختیاراتش با نماینده‌ای که یک میلیون رای آورده یکسان است و قانون اساسی صراحت دارد که همین نماینده نمی‌تواند وظایفش را به کس دیگری واگذار کند و موظف است خود از اختیاراتش استفاده کند.
نایب رئیس سابق مجلس خاطرنشان کرد: هر نهادی باید به اختیارات خود قانع باشد و به وظایف خود عمل کند.
وی با اشاره به بحث تعیین تکلیف یک میلیارد دلار بودجه 85 و اظهارات احمدی نژاد مبنی بر اینکه اگر این تخلف ثابت شود حاضرم دست و گردنم را بزنند، گفت: ما تخلفات دولت از قانون را زیاد و مفصل داریم و البته تمام تلاش خود را می‌کنیم که از این تخلفات پیشگیری شود چون در بعضی جاها، مدیران اجرایی به دلیل عدم تسلط به قانون مرتکب تخلف می‌شوند. از این دست تخلفات زیاد است و ما اینها را منتشر نمی کنیم و سعی داریم بین دولت و مجلس و کمیسیون‌ها با تذکر و توجیه و راه‌های دیگر مشکلات حل شود . اما در جاهایی احساس می‌کنیم که دولت در تخلف از قانون عمد دارد.
اینکه آقای رئیس جمهور فرمودند یک قانون تصویب شده که من اجرای آن را به مصلحت کشور نمی‌دانم، جزء حقوق رئیس جمهور نیست و رئیس جمهور مکلف به اجرای قانون است.
نوشته شده در ۳:۳۱ توسط خودم. مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin