آونـدان
روز درختکاری سبز بستر بسط همدلی هاست.

پس از حضور موفق در 10 اسفند ماه حاکمیت تزویر چنان مبهوت مانده که چاره ای جز سکوت ندارد.

تصور کنید که در صورت میل به واکنش چه گزینه ای پیش رو می تواند داشته باشد। اگر باز زبان تهدید را بکار گیرد که به نظر مضحک خواهد آمد و کم کم تو خالی بودنش حتی به طرفدارانش القا می شود । به هر حال چون هیچ گزینه و راهکاری به ذهنشان نمی رسد ترجیح داده اند انفعالشان را منتسب به آرامش این سوی جبهه کنند।

به نظر می رسد که این سکوت زمینه کنشی خشونت آمیز در سه شنبه های دیگر باشد। سرکوبی که بتوانند از آن بعنوان یک موفقیت در رسانه هایشان تبلیغ کنند।

در این میان بهتر آن است که امکان تمرکز برای سازماندهی شان را از بین برد تا در حضور خیابانی آینده بتوانیم در خلا ابتکار عمل ، ظهور چشمگیر تری داشته باشیم.

پیشنهاد من اینست که هر کس ذهن خود را به خلاقیت وادارد و پیشنهادی طرح کند. از سوی دیگر نیز باید همگان را به استقبال از پیشنهادات مناسب دعوت کرد. در این گستره می توان به روز درختکاری اشاره کرد.

روز درختکاری بستر مناسبی برای ایجاد گفتمان زنده میان سبز ها خواهد بود. اهمیت برقراری ارتباط کلامی میان سبزها اهمیتی حیاتی است. در سایه تبادل نظر همدلی ها محکمتر شده و عقل جمعی به نتایج بهتری دست خواهد یافت.

در مرور تاریخ و جنبش های کارگری ، صاحبنظران یکی از بستر های خیزش کارگری در برابر برژوازی را تبادلات کلامی میان کارگرانی می دانند که به لطف شهرک نشینی امکان همیشگی تبادل نظر ، ارتباطات کلامی و در نتیجه اتحاد و همدلی را یافتند.

روز درختکاری نیز علاوه بر هر پیامی می تواند روز مناسب ارتباطات کلامی آزاد و استحکام همدلی ها باشد.

روزی که می تواند سبز سبز شود.

تشابهات بلا انکاری میان جنبش ما و درخت مقرر است که اشتراک در سبزی رنگشان و امید به نوید آبادانی فردا مختصری از این مشابهات نمادین می باشد.

ما می توانیم ایران سبز را با کاشتن درخت سبز و با یاد داشتن شهیدان سبز اندیش بسوی فردای امید بدرقه کنیم .اما در ذیل مختصرا دلایل دیگری حول این آکسیون پیشنهادی ارائه می شود.


1- آن چنان که بارها گفته شده جنبش ما جنبش حقوق مدنی است و با پیگیری حقوق حقه در جستجوی شرایط مطلوب بر آمده تا ایران جایی بهتر برای زیستن شود درختکاری ، فردایی سبز را در ایرانی سبز ترسیم می کند.


2- ما ثابت می کنیم که خشونت طلب نبوده و نیستیم و برخوردهای منفعلانه یا بعضا قهر آمیز جنبش سبز تنها واکنش دفاعی متناسبی با عملکرد وحشیانه حاکمیت جائر بوده است.


3- در خفقان حاکم بر فضای عمومی شهرها جنبش عرصه ای فراختر ، کم هزینه و البته فراگیر در بعد جمعیتی و جغرافیایی می گشاید که نه تنها نمایانگر وسعت حامیان جنبش و اتحاد آنان در سراسر ایران می باشد بلکه خود نمایشی از پایبندی جنبش به ارزشهای عمومی نیز است.


4- بواسطه حضور سبزها در روز درختکاری که منحصرا آکسونی بدون خشونت می باشد منطق برخورد ددمنشانه حکومت کم رنگتر شده و در پناه مجالی که سبزها در کنار دیگر مردم بیرون از حلقه سبز جهت تبادل کلام و نظر بدست می آورند، استدلالات کلامی مستحکمی مبتنی بر ماهیت صلح طلبانه فعلیت درختکاریشان را در اختیار خواهند گرفت که می تواند با جنگ روانی رسانه های رژیم تا حدودی مقابله کند.


5- هر عکس العمل رژیم سرکوب درباره این آکسیون ، خواه با مماشات و یا تقابل مطلقا قابل مصادره تبلیغی به سود جنبش سبز می باشد.


6- جنبش می تواند در این استراتژی بازکردن دریچه های تازه جهت حمایتهای بیشتر ملل مختلف را پیگیری کند.

7- درختکاری می تواند اولین فعالیت سبز کسانی باشد که بواسطه زندگی در شهرهای کوچک و یا احتراز از فضای خشونت آمیز تا کنون علی رغم میل باطنی و لاجرم خود را فارغ از کنشگری به سود جنبش سبز دیده اند .

در این فرصت کم نقش رسانه ها و چهره های موثق حائز اهمیت بسیار است.

اگر به نظر دوستان مناسبتی با مبارزه دارد لطفا توانتان در اطلاع رسانی را دریغ نکنید।

بلوط ( عضو آوندان )

برچسب‌ها:

نوشته شده در ۲۳:۲۰ توسط خودم. مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
سیاست هوشمندانه رسانه های سبز

به نظر من موسوی و کروبی را روز پنجشنبه 5 اسفند ماه به بازداشتگاه منتقل کردند، همان روز پنجشنبه که شهر را امنیتی کرده بودند.

اخباری نیز همان روز از سوی برخی خبرنگاران نزدیک به رسانه های سبز بدستم رسید ولی گویا انتشارش را به روز دوشنبه موکول کردند تا سه شنبه 10 اسفندماه بنا بر برنامه ریزی هایی که برای راهپیمایی شده بود زمینه ای باشد تا مردم واکنش قاطعی به این فعل حاکمیت نشان دهند.

البته بنده فارغ از این طراحی رسانه ای همان روز طی پستی در آوندان اخبار را مخابره کردم . و در پیک نت نیز خبری موید همین تاریخ منتشر شده است.

نفس این استراتژی به نظرم نشان دهنده اهمیت نقش رسانه ها در جهت دهی به راهبرد جنبش سبز را بارز می کند لذا اصحاب رسانه می بایست فعالانه تر و هوشمندانه به مسائل جنبش بپردازند.

توقع می رود که بدنه جنبش روابط خود با رسانه های سبز را مبتنی بر اعتبار بخشی به آنها تنظیم کند و در برابر اقداماتی که برخی بصورت هدفمند جهت تخریب آنها بکار می گیرند واکنش نشان دهد.

نوشته شده در ۳:۱۹ توسط خودم. مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin