آونـدان
بالاترین، تکرارهای ملال آور و بی تفاوتی کاربران!
امروز ساعت 14:35 دقیقه به صحنه جالبی در صفحه اول بالاترین بر خوردم که البته چون خودم درگیر و دار یک منفی بی حساب و کتاب از سوی کاربری پر انرژی!!! گرفتار شده بودم تمام انرژی اندک را صرف مکاتبه با ایشان در قسمت نظرات کرده و نتوانستم با یک نظر و یا منفی تکراری مشکل را برجسته و شاید رفع کنم.


دو لینک با عناوین کاملا مشابه و حتی توضیحات یکسان که تنها در دو بخش غیر همسان در یک زمان ارائه شده اند و همزمان هم به لطف رای های تقریبا برابر داغ شده اند:
ببینید:


uppix.com


(ساعت 14:35 روز 15 خردادماه)
درحالی که عده ای از کاربران قدیمی بالاترین مثل قلدر محل با منفی دادن های بی خود لینک هایی را که به مذاقشان خوش نمی آید حذف کرده و در نتیجه حق دیگران را برای آگاهی پایمال می کنند ما شاهدیم که اینان بی تفاوت از کنار این قبیل لینک ها که اعتبار بالاترین را مخدوش می کند می گذرند.
هر چند قوانین بالاترین واضح است و مثلا در قوانین رای دادن توصیه می شود که از کنار لینک هایی که دوست ندارید آرام بگذرید و امکان قضاوت را به دیگران بسپارید اما انگار هزاران انرژی روزانه باقیمانده اضافی !!! بعضی از دوستان را وسوسه می کند که حتما ولو با رای منفی نسبت به مطالبی که در قالب دگم هایشان نمی گنجد واکنش نشان دهند.
من شخصا رای منفی گرفتن برایم مهم نیست و به عنوان مثال در قسمت نظرات لینکی با عنوان ورود گلشیفته به ایران نوشته ام که اگر مطمئنید خبر کذب است رای منفی دهید. اصلا و اساسا منفی دادن که توهین به کسی تلقی نمی شود و گاهی هم لازم و واجب است !اما گاهی لینک هایی مثلا به بهانه خبر غیر واقعی منفی هایی می گیرند که صرفا حاوی مطالبی خلاف سلیقه منفی دهنده بوده و ایشان در ذهنش نمی گنجد که شاید و احتمالا ممکن است این خبر واقعی باشد!
کاربرانی که انرژی و اعتبار بسیار کسب کرده اند به همان نسبت وظیفه ای سنگینتر دارند.
البته باید به بعضی توضیح داد که غیر واقعی در صورتی مصداق پیدا می کند که ما به واقعیت موضوع واقف باشیم.
یا توهین آمیز نه یعنی توهین به افکار منحصر به فرد و نسبتی با ارزشهای عمومی دارد.
و چه خوب بود اگر از کاربرد منفی تکراری بیش از اینها استفاده می شد و جدن اینک نیاز بالاترین به مصرف این منفی حیاتی و واضح است.
بپذیریم که منفی های لازم و به جا نه تنها نباید باعث دلخوری شود بلکه شان بالاترین را برجسته تر می کند.
بالاترین به عنوان یک شبکه اجتماعی فعال با ویژگی های منحصر بفردش مورد اتکای بسیاری است . بیایید با فراغت از خود خواهی ها مانع زردیش شویم و سبز و تنومندش کرده و بدان ببالیم.
نوشته شده در ۲۱:۲۳ توسط خودم. مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin