آونـدان
درخواست از بالاترینی ها ، پیش بسوی رمضان سبز!
رمضان ،بستری مناسب برای آکسیونی کارامد

حلول ماه رمضان و همچنین شوال که معین عید فطر و پایان ماه روزه داری است بنا بر احکام از سوی مراجع می‌بایست اعلام و رسمیت بیابند.
سال پیش می‌شد از این فرصت بهره برده و اعلام ماه رمضان و عید فطر را بی‌توجه به نظر آقای خامنه‌ای برسمیت شناخت و صلاحیت ایشان را در هیات یک مرجع با چالش جدی مواجه کرد اما به هر دلیل اینگونه نشد و علی رغم مواضع جدی ملت در برابر ولی فقیه آنچه پیش آمد و مورد اقبال عمومی قرار گرفت به رسمیت شناختن نظر آقای خامنه ای در مورد عید فطر بود.
بنا بر آن مختصری که بنده از محتوای مبانی فقهی می‌دانم می‌توان گفت هر مرجعی که شرط عدالت را نقض کرده باشد خود بخود از مرجعیت خلع می‌شود و حتی گفته شده اگر نماز صبح ایشان قضا شود نیز حائز شرایط مرجعیت نمی‌باشد. با این تعاریف به نظر می‌رسد آقای خامنه‌ای که صداقت ایشان مورد شک بسیاری از مردم می‌باشد در مقامی نیست که بتواند رویت حلول ماه را تایید و اعلام نماید و مذهبیون قائل به مناسبات تقلید مکلف به تبعیت از ایشان باشند.
بنابر این‌ها در این موقعیت که جنبش سبز دچار سکون در عملگرایی شده می‌توان با برجسته کردن آرای مراجع مستقلی چون آیت‌الله صانعی اعتبار و مشروعیت موقعیتی آقای خامنه‌ای را مورد تردید قرار داد.
بدین واسطه می‌توان یک آکسیون کم‌هزینه و سراسری را سامان داده و علاوه بر پیگیری تمام دستاوردهای یک آکسیون بی‌هزینه آقای خامنه‌ای را بعنوان یک حاکم جائر به صورت مستقیم هدف این کنش قرار داد.
همچنین با توجه و اعتبار بخشی به آرا و فتاوای مراجع مستقل از حاکمیت می‌توان در مسیر استقلال نهاد مذهب از قدرت قدم برداشت.
این آکسیون به حمایت رسانه‌ای متکی است و زمینه مساعدی برای نقش آفرینی موثر رسانه‌ها در جریان تعقیب اهداف جنبش سبز می‌باشد.
موج خبری رسانه ها و داغ نگه داشتن موضوع خود بهترین روش برای نیل به اهداف این آکسیون است ضمن آنکه کنش خاص و هزینه بری نیز برای مردم نیست.
شاید حلول ماه رمضان و آغاز روزه داری آنچنان مورد حساسیت و قابل برجسته کردن نباشد اما باید آماده اعلام عید فطر بود و عید فطر را تنها با فتوای مراجع مستقل برسمیت شناخت.

سرو عضو آوندان
نوشته شده در ۲۳:۲۸ توسط خودم. مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin